03
Mar
08

Jag vägrar säga att det är hopplöst

Beskjutningar, glåpord, rädsla och inlärt hat. Denna rädsla som göder hatet och våldet. Soldater som försöker tysta rädda barn med vapenhot. Civilbefolkning vars isolering från fienden endast förhöjer ovetskapen om de andra och ökar avståndstagandet.

De senaste våldsutbrottet i Gaza gör att förhoppningen och kampen om fred tippar rakt ned. Hamas säger att det uppnåtts en seger men jag ser inget annat än förluster för båda sidor. Israels vidriga taktik med den ena anfallet efter det andra mot de så utsatta människorna i Gaza är oacceptabelt.

Vad ska vi göra? Jag sitter ju bara här med min dator och kollar lite förstrött på TV., försöker ta mig an lite av kurslitteraturen, käkar mjölk och flingor tills det är för kallt i lägenheten och täcket är den enda räddningen. Men jag behöver i alla fall inte oroa mig för att rädda, unga, osäkra soldater ska storma min lägenhet i natt för att urinera på golvet och hota mig med vapen.

0 Responses to “Jag vägrar säga att det är hopplöst”



  1. Kommentera

Kommentera

