28
Feb
08

Kampen om Jerusalem men ja, boken var bättre

Tog mig en tur ner på stan i det fina vårvädret. Det slutade inne i biosalongen och jag är glad att jag är så lättpåverkad, blir lätt berusad av livet. Räcker med någon halvlöjlig snyftfilm för att jag ska få gåshud. Jag ger filmen om Arn – tempelriddaren en klar 3:a och tackar samtidigt filmmakarna för underhållningen.

Det var den där scenen med en mulism och en kristen. Den utspelar sig under sent 1100-tal eller möjligen under tidigt 1200-tal. Dom pratar om kampen om Jersualem och försöker övertyga varandra om att den andra är förloraren.

Vi som lever idag vet att kampen om Jersusalem fortfarande pågår. Man kan ju alltid hoppas att Gud sitter inne med poängen kring allt blod som offras.

0 Responses to “Kampen om Jerusalem men ja, boken var bättre”



  1. Kommentera

Kommentera

