24
Feb
08

hur mycket får man ta med ombord på ett tåg?

två krukor med gröna växter i, ett duntäcke, datorn, en gammal korg att ha något i, sängöverdrag, 6 feta böcker, en lasange, två bitar hemgjord pizza, kläder för 2 veckor, födelsedagspresent och mig själv. Går det tror ni? Om jag tar i med alla muskler jag har och dessutom försöker bära maten på huvudet?

Hm.

I’ll give it a try. Eller hur man nu skulle ha sagt i England.

Förresten tycker jag att det är skandal att inte varken lärare eller elever har koll på målen i skolan. Måste få det ur mig för jag blir så uppgiven när jag hör sådant. Var ju på tapeten nu i slutet av veckan att alltför många av skolans personal och elever inte har hum om vad som krävs för att nå ett specifikt betyg. Det gäller inte alla på alla skolor det förstår jag också. Men hur ska man kunna styra skolan och undervisningen genom ett visst mått av elevinflytande om de berörda inte ens vet vad dom ska sträva efter. Det bevisar att elever och lärare inte tillsammans planerar undervisningen efter satta mål. Det tycker jag är synd och skam. Den svenska demokratin skulle stärkas av att elever fick känsla för medbestämmande redan i unga år. Fler skulle använda sig av rösträtten. Punkt. Tack o bock.

0 Responses to “hur mycket får man ta med ombord på ett tåg?”



  1. Kommentera

Kommentera

