20
Feb
08

socialdemokrat

efter år av medlemsavgifter till nog så viktiga organisationer som Röda Korset, Amnesty, Miljöförbundet Jordens Vänner, Elevorganisationen, Naturskyddsföreningen, Hyresgästföreningen och diverse uppdrag som världsförälder och liknande har jag äntligen tagit min energi till fånga och satt igång med lite partipolitik. Ödet, stjärnorna, Gud, moder jord eller vad man nu vill tro såg till att jag tog mig till socialdemokraternas näste här i Örebro, detta skedde i förrgår eftermiddag precis under planeringen inför årsmötet. Tänk va, det var precis på håret att jag missade årsmötet och därmed även skulle ha missat tillfället att nominera mig själv till något trevligt uppdrag. Men nu gick allt som smort och jag ska i fortsättningen finnas som representant på just arbetarkommunens representantskap. Bra. Bra, början. Känns härligt att ha tagit mig i kragen och dragit åt skärpet. Klippa mig får jag vänta med.

Hur ska man börja nu då när vi förväntas minska ner vårt bilkörande men alla butiker, post- och bankkontor

ute i byarna läggs ner?Vad ska man börja med när fackrörelsen försvagas och djurskyddsmyndigheten

har lagts ned? Var ska man börja när folket i Palestina lever under förtryck och det dessutom fortfarande finns töntiga, rosa plastdammsugare på flickavdelningen medan leksaksaffärens pojksida är fylld av häftiga prylar tillför att aktivera kropp och själ. Vad ska man börja med när okunskapen är stor kring invandrare/nysvenskar/flyktingar/medmänniskor från andra delar av vår jord? När denna okunskap leder till fördomar. Leder till att invandraren som driver den lilla butiken i den lilla orten inte får sälja för att alla

svensson slutar handla där när denne mörke man tar över butiken så han får stänga och kanske leva

på bidrag och sedan klagar samma svensson på att han, den mörkhyade lever på bidag plus att vi

måste åka bil till det stora köpcentret för han fick ju slå igen närbutiken. Ja, vad mycket dumt det finns.

Och varför blir det så stort glapp mellan vissa rader på denna blogg!Irriterande! Någon som vet???

4 Responses to “socialdemokrat”


  1. 1 henka
    februari 22, 2008 kl. 7:43 e m

    hmm känns som du har lite att bita i. ” Gud giv styrka att ändra det jag kan, och lämna det som jag inte kan ändra på,OCH visdom nog att inse skillnaden.” det var bara ett litet tips.. inget annat.. jag lovar.- för jag gillar verkligen att du engagerar dig.
    Henka

  2. 2 Jesper
    februari 24, 2008 kl. 9:02 e m

    Jag vill minnas att fröken Bergström var väldigt blå en gång i tiden?
    Eller är jag helt snett ute då?

    Det är för övrigt mycket roande att läsa dina texter.
    Fortsätt i den stilen!
    Allt gott,
    /Jesper

  3. 3 jenniebee
    februari 24, 2008 kl. 9:31 e m

    Henka: Detta råd var motsatsen till intetsägande och väldigt vackert på något vis. Tack så hemskt mycket. Skulle vilja brodera citatet i korsstygn och hänga i köket/pentryt.
    Jesper: Man kan aldrig så noga veta vad jag varit eller icke varit. Har dock flängt runt lite det kan jag erkänna. Ska dock sluta charmas av herrar i kostym som älskar att äga. Trevligt att du dyker upp här med en liten kommentar! Det uppskattas!

  4. 4 Mammalea
    februari 28, 2008 kl. 8:03 e m

    Det stod skrivet i stjärnorna att det var sossarna i Örebro som tillslut skulle norpa Jennie, tror jag. Det känns självklart på nåt vis. Vad kul! Hoppas det kommer gå jävligt bra. Jennie for statsminister!


Kommentera

