15
Feb
08

tvetydliga jag

Ett leende spred sig på mina läppar igår när jag öppnade min brevlåda som för första gången innehöll personlig post till mig i form av ett Alla Hjärtansdag-kort från mormor & morfar. Det lilla förgyller vardagen.

Men 17 miljarder dollar. Så mycket påstår P1 att USA:s befolkning lagt ner på alla hjärtansdag-presenter. Dessutom att 8 miljoner av denna befolkning ska ha köpt presenter till sig själva för att slippa den besvärliga känslan av att vara ouppvaktad. Betänk då att betydligt fler människor lever under fattigdom medan västvärlden grottar in sig i sliskiga geléhjärtan, fantasilösa rosor och diverse tingel och tangel.

Lägg ner denna dag vars största vinnare är företag med högsta mål är att tjäna pengar. Dessutom, om du nu inte har fantasi nog att hitta på något annat åt din kära än en ros på Alla hjätansdag. Se då till att köpa en FAIRTRADE-märkt ros.

0 Responses to “tvetydliga jag”



  1. Kommentera

Kommentera

