05
Feb
08

fettig tisdag

Är man nyinflyttad vill man ju bjuda till för att få igång ett socialt umgänge och sunda rutiner från början. Det där med sunda rutiner rubbas dock rejält denna tisdag då man uppmuntras käka semla som aldrig för. Jag ville testa min nygamla ugn från 1970 för att se vad studentlyan håller för. Bjöd in till semmelfest och det blev lyckat på alla vis. Förutom att jag nu har lust att spy upp ett par semlor. Fy fraken alltså vad man kan moffa när möjlighet ges. Dessutom vill man ju inte slänga semlor som blir över, inte har jag någon mamma, syster eller sambo här att tvinga på de överblivna semlorna. Semlor, semlor, semlor. Haha. Tur att jag inte gjorde dubbel sats som jag tänkte från början. Varför ska jag alltid ta i så det spricker för minsta lilla projekt eller idé? Bakade matbröd också när jag ändå hade jäst och mjöl här hemma. Men upptäckte sedan att dom inte fick plats i frysen, eller frysfacket kanske man ska säga. Ja,ja. Trevligt har det varit idag i alla fall. Men imorgon kanske jag ska återuppta kontakten med studentlitteraturen. Det är väl därför jag är här i Örebro va?

0 Responses to “fettig tisdag”



  1. Kommentera

Kommentera

