29
Jan
08

allting flyter

ja, vem var det som sa så?

Sötsuget suger ständigt, tinningen bonkar, ögonen svider av lysrörsljuset, tröjan kliar, texten flyter ihop, ögonlocken faller ner, huvudet nickar till, blicken hoppar undermedvetet snabbt genom texten och minnet vet ej vad jag nyss läste. Så går det till när man läser en tråkig text fylld av så många byråkratiska ord att man inte märker när en mening tar slut och nästa börjar.

Fast vissa böcker är istället så intressanta att jag inte vet när jag ska hinna läsa alla.

Snart ska jag till bostadsbolaget och bråka om att få min nyckel 3 dagar i förväg. Jag ringde ju tjejen som bott där men nu har flyttat. FAKTISKT. Då borde jag få flytta in. Snäääälla! Jag vill så gärna ha ett hem där jag kan pyssla och mysa. Men tack så mycket M & M & M så låter mig bo i landsbygdsförorten så länge.

0 Responses to “allting flyter”



  1. Kommentera

Kommentera

