19
Jan
08

chips

…men det finns ju inga dåliga kläder. Har varit ute på promenix med honom, henne och de båda superstora hundarna men blev alldeles plaskvåt. Kom hem och grävde ljupt i chipspåsen som jag råkade inhandla till igår kväll. Det händer knappt en gång per år för annars är jag mer för lösgodis. Men, men. Stod i köket och smulade med dessa feta, krispiga läckerheter medan min samboende stod och lagade mat.

-”Jennie, lägg av med det där. Sluta äta chips nu för annars kommer jag får höra att du åt chips och oj,oj,oj. Att du måste ut och gå igen, flera varv runt sportfältet.”

Jo, det är så sant så sant. Men ändå var jag där igen en gång till och tafsade i skafferiet.

Ska tametusan aldrig mer köpa chips för det är ju inte så gott. Och visst känner jag att vi inte gick tillräckligt

långt. Ikväll är det någon slags missionsfest i Jakobsgårdarnas kapell. Ska nog GÅ dit.  Intressant att höra få höra historier såhär på lördagskvällen.

2 Responses to “chips”


  1. 1 E
    januari 22, 2008 kl. 9:06 f m

    …ojoj.. jobbiga tankar. Jag skulle få promenera resten av livet med tanke på alla chips och allt smågodis, fikabröd, glass m.m jag får i mig! :-/

  2. 2 Magda
    februari 28, 2008 kl. 7:59 e m

    Haha! Jag hörde och såg er framför mig! Jääänni, sluuuta mä det dä.. Och lilla Jennie med sin näve i påsen. Men du Jennie, jag brottas också med det där. Fast nu har jag har bestämt mig för: dåligt samvete no more!


Kommentera

