16
Jan
08

Nyhet som gör mig upprörd

”20:10 | onsdag 16 januari 2008 Israelisk attack dödade tre i Gaza

Tre civila dödades på onsdagen i en israelisk flygattack i Gaza city. Israel erkänner dådet och kallar det ett misstag.
De tre dödade var en 13-årig pojke, hans far och farbror. De färdades i en bil som besköts av israeliskt stridsflyg.En talesman för Israels armé sade att målet varit ett fordon med terrorister, men att man istället träffat ett fordon ”som var nära målet”.”

Så otroligt frustrerande att se på hur Israel så systematiskt gör livet så hårt som möjligt för palestineierna. Så kallt och hårdhjärtat. Kalla det ett misstag. Vad ska man tro på? Vad kan man hoppas på? Imorgon börjar jag min vandring på socionomstigen som min vän från Vansbro uttryckte det. Jag hoppas jag kommer kunna göra något för dessa människor som faller offer för dessa ”misstag”.

0 Responses to “Nyhet som gör mig upprörd”



  1. Kommentera

Kommentera

