14
Jan
08

The big world Örebro

Jag saknar avd. 38 lite grand. Minns tillbaka på min sjukhusvistelse med vemod och glädje. Det var härliga tider det. Vad säger det om mitt liv? Fast det är ju inte så konstigt att man trivs när man får stå i centrum och bli kravlöst ompysslad likt ett sjukt barn.

Åker till Sthlm imorgon för att klippa mig. Tänk att jag är så rädd att gå till en ny frisör att jag åker till Stockholm endast för att fixa håret. Så olikt mig. Att min frisör även är min kusin vilket leder till att vi får en trevlig stund tillsammans varje gång gör så klart det hela mycket trevligare. Plus att jag får tillfälle att umgås med mina vänner i huvudstaden men hade det inte varit för håret hade jag inte åkt dit så ofta. Det göra STORA hål i min plånbok. Men jag har ju ingen studentlägenhet än, alltså ingen hyra heller. Så de pengar av CSN tänkta för hyra får finansiera min stockholmstur. Tur har jag även att jag får bo inneboende i Garphyttan så länge. Tills jag har egen lya i Örebro.

Mailade en av de ansvariga på Örebro Universitet för att fråga om kurslitteraturen. Vad jag egentligen behöver köpa för böcker. Vissa böcker står ju alltid med som kurlitteratur men går att ignorera helt/låna på bibblan och dela med andra/ kopiera enstaka sidor ur. That’s it. Allt är inte lika viktigt som det måste framstå vara. Men jag fick till svars att dom har 140 studenter på samma program och inte har tid att svara på mina frågor. Nehej. Jag kände mig som en dum bondlurka. Här är man van vid personlig och snabb service från Högskolan Dalarna. Dags att vänja sig vid hårda och mer effektiva drag. Välkommen till the big world Örebro liksom. 

0 Responses to “The big world Örebro”



  1. Kommentera

Kommentera

