13
Dec
07

Chokladmoff och frustration

Det kliar i fingrarna, eller nej, det kliar i hela kroppen. Är törstig men inte sugen på vatten. Det är varmt men ändå måste jag ha täcket över mig. Annars blir det helt fel. Tentavecka denna vecka och jag förstår inte vitsen med att behöva tenta av tre kurser under en och samma vecka. Vill man att alla studenter ska prestera så låga resultat som möjligt? Har haft ett par tentor redan och imorgon fredag är det dags för den sista. Jag blir tokig av att bara plugga hela tiden, göra prov och sedan hem igen för att ladda om inför nästa. Äter upp mig själv och all choklad som kommer i närheten. Fy vad skönt med lite ledighet över julen så jag kan spy in lite mer choklad. Eller något sådant.

Han har kommit hem igen nu och spridit palestinainspirerade saker över hela skrivbordet så jag kommer knappt åt min dator. Lika bra det för jag borde inte sitta här, jag borde räkna integraler och göra primitiva funktioner.

Igår visade han ett par hundra bilder och jag pendlade mellan hopplöshet och kämparglöd. Vad skönt det ska bli att övergå från teknikstudier till studier baserat på socialt engagemang och människor. Mycket intressant det här med konfliktshantering, arv och miljö, politik och religion & allt annat som samlas nere i Mellanöstern. Måste se till att få åka ner dit igen snart och bli lite omskakad. Lär ta tag i saker och ting nu va. Den enda hobby jag har är att svettas på Friskis O Svettis.

Nej, nu gör jag ett nästa sista ryck i matteboken. Förhoppningsvis för alltid det näst sista påtvingade rycket. Fast vänta…vad då påtvingat. Jag har faktiskt som vuxen människa helt frivilligt satt mig i mattebänken igen. Och kära nån.

0 Responses to “Chokladmoff och frustration”



  1. Kommentera

Kommentera

