27
Nov
07

Jazzigt och uttänkt

Har precis fått en CD levererad med posten. LOVISA med den helt underbara rösten. Sålde försäkringar med henne under min tid i Stockholm och hon var allt annat än skrytsam och informativ kring sin sångkarriär. Men det visade sig alltså att hon ju faktiskt spelat in en skiva. Nu har jag den. Lyssar just nu på mjuka, klara melodier som en stor härlig musikalisk blandning av jazz, soul, blues och pop. Lovisa tog hem Monica Zetterlunds stipendie förra året och det kan inte annat än vara bra i mina öron, mage och hjärta. Jag brukar älska att slå på Monica Zetterlund, alla hennes olika stilar. Jag säger brukar för av någon oförklarig anledning har jag slutat lyssna på musik. Men nu ska jag försöka stimulera mina sinnen med lite Lovisa och jag hoppas på att vakna till liv igen. För det känns inte bra att komma på sig själv med att alltid välja P1 när något ska lyssnas på. P1 som i princip aldrig spelar musik. Nog för att jag verkligen gillar P1.  Jag som tycker så mycket om musik och dans. Imorgon kommer förhoppningsvis skivan med Celia Cruz, salsadrottningen från Kuba. Dessa två kvinnor borde få liv i mig inför julen.

Men det är klart, var sak har ju sin tid. Kanske är detta just nu helt enkelt en musikfri epok i mitt liv. Av en massa sunda och förklarliga anledningar.

Lovisa, That Girl.

1 Response to “Jazzigt och uttänkt”


  1. 1 josefin
    december 5, 2007 kl. 9:09 e m

    Jag vill höra Lovisas vackra stämma! Var kan man köpa skivan?


Kommentera

