25
Nov
07

Kan vi sluta handla fil kl 21.45 en söndagskväll?

Har ingen frukt hemma. Och heller inte fil nog. Skickar min samboende på att inhandla veckans förnödenheter. Egentligen vill jag inte göra några inköp alls på söndagar. Det här med vilodag är ju faktiskt inte alls något dumt påhitt. Varför ska alla affärer vara öppna veckans alla dagar och tidpunkter? I Norge är det inte alls likadant har jag hört. Kan tänka mig det, dom verkar så sunda de där norrmännen. Att handla fram till klockan 22.00 på söndagar ska det verkligen vara nödvändigt? Stackars folk som ska behöva sitta i kassan och se glada ut halva natten. Vi kan behöva lite lugnt och ro ibland. Snart har väl de stora snabbköpen öppet dygnet runt. Fetma och stress är vad det leder till. Men det är klart, en runda på Kupolen en ledig söndagseftermiddag tackar inte heller jag nej till. Men jag tycker man borde påminna sig själv om att vi faktiskt har kylskåp. Jag skulle vilja att söndagar var den stora spela-sällskapsspel-dagen.

Har fortfarande inte provat tvättnötterna för vi saknar den tvättpåse som behövs, en miss i affären helt enkelt. Har ännu inte tagit mig tid för en återvända till hälsokostbutiken.

Det är verkligen hög tid att boka bord inför juldagen. Iiih, sjutton också. Det kommer säkert inte att bli av att jag tar tag i det där. Och snart åker han, min samboende till Israel/Palestina. Tentaveckan närmar sig och så även min födelsedag, julen och hela faderullan. Var det Oslo till nyår eller? Hej o hå.

Läste förresten att ingångslönen för en socionom är 20 000 kr i måndagen. Man måste jobba med pengar för att tjäna pengar. Jag vägrar! Lär gå med i ett politiskt parti istället. Någon som har något tips på lämpligt parti?

1 Response to “Kan vi sluta handla fil kl 21.45 en söndagskväll?”


  1. 1 Ståhlberg
    november 29, 2007 kl. 12:35 e m

    ”Jennie ligger och sover”, fil, och hår kammat över ansiktet med diadem satt mellan tänderna i ett slags tappert försök att likna Odjuret,
    det är så jag kommer ihåg vår barndom tillsammans.
    Sluta aldrig köpa fil!


Kommentera

