09
Nov
07

Hur långt ska man gå för att vara rumsren?

Nummer 1

Borlänge centrum håller på att dö ut till fördel för Kupolen. Men det är så fruktansvärt trist tycker jag som då gör mina inköp i centrum så ofta jag kan. Även en dag likt denna vilken totalt överskuggas av detta snöregnoväder som råder utanför mitt fönster. Har kommit hem från en tur på stan och det var allt annat än mysigt. Snön blåste in innanför kläderna från sidan och även något slags regn piskade mot ansiktet. Men nu ser jag att blasket börjar övergå till att bli mer och mer ren snönederbörd. Men vad gör man inte för att stötta de tappra butiksägarna som försöker få till en levande statskärna?

Nummer 2

Jag köpte hudvårdsprodukter på en hälsokostbutik. 10 ggr dyrare än sådana produkterna från någon vardagsgrå butik inne på köpcentret. Men dessa produkter som jag konsumerar skall ju enligt utsago vara så mycket bättre än de flesta andra ordinära hudvårdsprodukter som man ser på alla hyllor i alla butiker och i alla reklamer på TV och på alla reklamskyltar och i alla damtidiningar. Jag vet inte jag. Hur ska man veta? Man jag har i alla fall hållt mig till dessa helt naturliga, miljövänliga och rena produkter i ett år nu och jag måste säga att jag är väldigt nöjd. Jag tror faktiskt på att det är bättre för mig och för naturen. Bättre på så vis att det mer naturligt framställt och välkomnas mer av min kropp. Låter som en klyscha men något måste man ju få vara svag för och gå på. Vissa faller för nikotinsuget. Jag faller för hälsokost. Min sambo HAN gick till och med så långt att han slängde en påse med tvättnötter i kundkorgen idag. Intressant men i detta fall tvivlar jag faktiskt lite. Kan verkligen underkläderna bli rena om man tvättar dom med nötter istället för tvättmedel? Fråga mig efter helgen så har jag hunnit testa.

Har en god vän som fyller 22 på söndag. Henne har jag köpt en kompott med hälsokost till. Sprider det rena budskapet kring mig!                                                                                                                                                                                            

Har du hört att man kan få cancer av vanlig deodorant? Det täpper till porerna! Ja, jag vet inte jag. Men alla som bekännt sig till en tro vet väl hur skönt det är att ge sig hän och bara tro. Jag, jag tror på mina produkter och det känns som att jag gör nytta här i världen när jag handlar ekologiskt Malven-te och schampo av kaffebönor och apelsin.

Lite samma känsla som när jag räknar points och hejar på Viktväktarna.

Man vill ju göra saker och ting på ett riktigt och rätt sätt. Så enkelt är det. Men helt fläckfritt kan det ju aldrig bli. Hur långt ska man gå för att vara rumsren? Det är ju konsumentmakt som gäller i dagens samhälle. Men ska man göra som HAN och dra in på ätandet av bananer för att väga upp att man dricker så mycket kaffe? För miljöns skull. Och för barnen som man så fint brukar säga.

Citat: ”Mineraloljan blockerar mellan 40 och 60 % av hudens porer, vilket försämrar hudens naturliga återfettning. Det är därför du blir beroende av t.ex. cerat för att fetta in huden.
Det lömska är att det känns bra för stunden. 
Andra användningsområden för mineralolja är till bilmotorer och som symaskinsolja.”

2 Responses to “Hur långt ska man gå för att vara rumsren?”


  1. 1 Josse
    november 14, 2007 kl. 7:51 e m

    Tvättnötter? Låter misstänksamt. Låt oss veta hur de fungerar när ni använt dem. Räknas det att stötta centrum genom att äta på thai? Isåfall vill jag stötta centrum nästa helg när jag kommer hem.

  2. 2 jenniebee
    november 14, 2007 kl. 7:54 e m

    Självklart räknas det. Bara genom att du dyker upp med ditt vackra nylle och förgyller Borlänge centrum kanske kan dra dit lite mer folk!


Kommentera

