06
Nov
07

Man ska tänka att man är viktig

Jahapp, en regnig eftermiddag i början av november precis direkt efter maten var det dags att hosta upp några läsvärda ord på detta fräscha forum.

Har nyss käkat basilikapuckar och kokta rotfrukter med brunsås. Antecknar i min kalender varje råvara som dimper ner i min mage. Jag räknar ”points” och det är något som jag gått in för IGEN. Helt hälsosamt och med massa sunt förnuft förbränner man bort ett kilo i taget. Alla andra metoder för att få ner vikten kastar jag i Sverkers soptunna. På tal om vikt och massa och kraft och energi och allt vad man kan associera till så avslutade jag precis en laboration inom ämnet fysik. Jag har idag bevisat den specifika värmekapaciteten för koppar. Det som gör det hela ännu mindre spännande är ju att det har inget med forskning och framsteg att göra. Jag sysslar endast med det som 1000-tals elever gör varje år. Det är grunden och botten jag håller på att lära in. Fast man kan ju alltid tänka när man står där i labbet och petar med termometrar och bägare att det man gör är början på något stort. Så kan man alltid tänka. Så man får känna sig lite mer viktig här i höstmörkret.

1 Response to “Man ska tänka att man är viktig”


  1. 1 Jerk
    november 6, 2007 kl. 9:20 e m

    Välkommen ut i bloggvärlden!
    Eller hur man nu säger. Ska bli kul att se vad du har att ventilera till omvärlden 🙂


Kommentera

